نکاتی برای خرید میزو صندلی کودک
نوشته شده توسط : ساحل

گاهی اوقات بچه ها با حالت درازکش جلوی تلویزیون تکالیف روزانه شان را اتمام می دهند یا از پیشخوان و میز ناهارخوری یا میزغذاخوری طباخ خانه کاربرد می کنند الی در جمع خانوادگی اغلب حضور داشته باشند. این قضیه تمرکزشان را مختصر می کند و به علت وضعیت نامناسبی که بدن شان دارد، در طویل مدت مبتلا گزند های جبران ناپذیر می شوند.

داشتن یک میز تحریر جدید که سلیقه بچه ها در آن اعمال شده باشد، می تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن برعهده داشته باشد ولی نباید از ساحل استانداردهای یک میز تحریر پسندیده به سادگی گذشت. دکتر کارآزموده طب فیزیکی و توانبخشی می گوید با آغاز سنه تحصیلی بهتر است والدین موعد و مکان پسندیده و ثابتی را برای آموزه خواندن بچه ها در نظر بگیرند.

 

چه جنس برای میز تحریر پسندیده است؟
میز تحریر چوبی: میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین برگزیدن برای میزهای پیشه هستند، این میزها با کمترین امکان سر خوردن کتاب ها و مقاومت بالای آن ها مورد استقبال کثرت قرار گرفته اند.

میز تحریر لمینت یا ام دی اف: سطح پلاستیکی ای که در یک هسته چوبی پیمان دارد، لمینت مقرون به صرفه، با دوام و همینگونه مقاومت آن بیش از حتی چوب ناب-سره یا روکش چوبی است. لمینت حائز آرایه ها و گویه های رنگی وسیعی ای و در ضمن الگوهایی با طرح انواع چوب است. یک لمینت با کیفیت با این که شدنی است دارای ضخامت کمی باشد اما در مقابل خفقان بالا بردباری و استقامت زیادی دارد.

 

اندازه های استاندارد برای ساخت میز تحریر چگونه است؟
برای ساخت میز تحریر باید درازا میز را بین ۱۵۰ الی ۷۰ سانتیمتر در عقیده بگیرید. همچنین می‌توانید برای عمق صفحه میز عددی بین ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر را در نظر بگیرید ارتفاع میز از زمین بین ۷۷ لغایت ۷۳ سانتیمتر است و چنانچه احتیاج دارید از پایه و یا چرخ کاربرد کنید باید بلندی چرخ یا پای را به بلندی میز اضافه کنید ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلیمتر است و در چهره میل می‌توانید به صفحه را به‌صورت دوبله بسازید که ضخامت آن به ۳۲ میلیمتر افزایش پیدا می‌کند.

 

طول: ۱۵۰ -۷۰ سانتی متر

عرض: ۶۰ – ۷۵ سانتی متر

ارتفاع: ۷۷ – ۷۳ سانتی متر

 

متناسب با متراژ اتاق (راهنمای خرید میز تحریر)

میز تحریر را باید آنقدر در اطاق جابجا کنید الی بهترین زاویه برای راحتی کودک یا نوجوان تان را پیدا کنید. این میز باید در جای پسندیده قرار بگیرد لغایت نوری که به میز می تابد مایه ناراحتی چشم نزاکت آموز نشود. اگر متراژ اطاق حقیر است، چه بهتر که از زاویه ها و تقسیم های غیر قابل بهره‌گیری اتاق برای پیمان دادن میز کاربرد کنید؛ همانند میزهای متصل به کتابخانه که بیشتر متحرک هستند و برحسب دربایستن باز یا بسته می شوند. در اطاق های کبیر که دست تان باز است، می توانید به نمونه های کبیر تری هم فکر کنید.


ارتفاع ایده آل

اندازه میز تحریر با پروا به جثه هر فرد تعیین می شود؛ فلذا باید مدلی را جاسازی کنید که فرزندتان هنگاهی که پشت آن می نشیند؛ به شانه و دست هایش فشاری وارد نشود. میز و صندلی تحریر تاشو کودک یا نوجوان تان پسندیده است که وقتی پشت آن می نشیند، بدون اینکه به بدنش خفقان اضافی وارد شود، دست هایش روی میز قرار بگیرند؛ به صورتی که مچ و آرنج در راستا هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود 110 درجه ایجاد کند.

اگر بلندی میز تحریر انتخابی شما از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت ذیل آویزان و در نتیجه سر و گردن کودک اذیت می شود. اگر هم از این حالت بلندتر باشد مایه می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در طویل مدت مایه درد کتف و شانه می شود.

 

به قوس های ستون فقرات بی ‌توجه نباشید

صندلی و میز طوری باید تنظیم شوند كه اگر مانیتور روی میز است، به موازات چشم باشد نه پایین‌تر و نه بالاتر. کمان محدب گودی كمر را می‌پوشاند و کمان مقعر تحدب پشت را در بر می‌گیرد. صندلی بهتر است ارگونومیک باشد و قوس‌های ستون فقرات را در بر بگیرد ولی اگر پشتی صندلی هموار بود، برای پر كردن قوس می‌توان از بالشتک های مخصوص پشت صندلی استفاده كرد.

 

گردن بیش از 20 درجه خم نشود

ارتفاع پشتی صندلی باید كاملا كتف ها را بپوشاند و لغایت مهره هفتم گردن بیاید؛ پشتی صندلی باید دو کمان داشته باشد، یكی کمان مقعر و یكی محدب. زمانی كه فرد مطالعه می‌كند، بهتر است فاصله چشم لغایت روی كتاب به حدی باشد كه گردن بیش از 20 درجه خم نشود. اگر ناچار بودید این كار را بكنید باید سطح میز مطالعه را بالا بیاورید. در ضمن می‌توانید از رحل (نگه دارنده كتاب) یا یک سطح چوبی کاربرد كنید لغایت مجبور نباشید گردن را اغلب خم كنید.

 

ابعاد صندلی

نشیمن گاه صندلی باید 90 درصد درازا ران را بگیرد. اگر بیش از 90 درصد باشد به زانو فشار می آید و اگر کمتر باشد مایه دشواری ها عضلانی می شود. از نظر پهنا هم وابستگی به این دارد که فرد چقدر چاق یا لاغر است اما معمولا فرد به عرض 47، 48 سانتی متر برای نشیمنگاه بیچارگی دارد. طول40 سانتی متر هم مناسب است اما مفتوح هم این موارد مقاوم نیستند؛ مثلا این میز برای کسی که قدی بلند دارد و استخوان رانش بلند است، شدنی است اغلب و برای کسی که قدی کوتاه تر دارد، کمتر باشد.

میز تحریر بهتر است جدا از میز رایانه یا لپ تاپ باشد؛ البته عموما این رخداد نمی افتد. احد به علت اینکه فضای اتاق این فرمان را نمی دهد و دیگر اینکه به لحاظ اقتصادی، خانواده ها نمی توانند دو بار خرج کنند. در این چهره وقتی می خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید، سطح رویه میز باید بزرگ تر باشد.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: